سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان عشایر و روستاییان انجام شد

آغاز سفر کاروان فرهنگی و ورزشی «هلک پ ء هلک» از روستای مندر سراوان

هلک پء هلک

اولین سفر کاروان فرهنگی- هنری، کتابخوانی، ورزشی و امدادی «هلک پ ء هلک» فجر با برنامه های شاد و متنوع و مفرح از بخش بم پشت شهرستان سراوان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، اولین سفر کاروان فرهنگی- هنری، کتابخوانی، ورزشی و امدادی «هلک پ ء هلک» (روستا و آبادی)  فجر با حضور جمعی از روستاییان مندر و کلگ بخش بم پشت شهرستان سراوان آغاز شد.

سعید تجلیلی فرماندار شهرستان سراوان در این مراسم گفت: سفر این کاروان به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در میان عشایر و روستائیان، به پیشنهاد اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و با مشارکت ادارات کتابخانه های عمومی، هلال احمر، عشایری، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و موسسه خیریه حیدر کرار اجرا خواهد شد.

وی افزود: همزمان با جشن های پیروزی انقلاب اسلامی، جشن تولید ۳ واحد مرغداری برای اولین بار در بخش بم پشت و همچنین زیر کشت رفتن یک هزارو هفتصد هکتار دیم زار گندم و افتتاحیه ۱۸ گلخانه به همت جهاد کشاورزی و مردم مرزداربخش بم پشت انجام شد.

تجلیلی، هدف از اجراهای این برنامه ها را برقراری عدالت فرهنگی و بهره مندی روستائیان و عشایر از برنامه های ترویجی، فرهنگی، ورزشی و امدادی و تقویت روحیه شادابی مردم بویژه روستاییان و عشایر عنوان کرد.

حکیمداد حسین بر رئیس اداره کتابخانه های عمومی  شهرستان سراوان نیز در  این مراسم گفت: در نظر داریم با توجه به محدودیت فضاهای فرهنگی و ورزشی و رساندن خدمات فرهنگی به عموم مردم، بر خود لازم می دانیم با مشارکت ادارات فرهنگی  و خدماتی و امدادی، برنامه های لازم را منسجم و در هر فصل جهت بهره مندی روستائیان و عشایر عزیز در تمامی مناطق اجرا کنیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 4 =